مهندسان جوان

مهندسی

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

جهت تعمیر یخچال و تعمیر ساید بای ساید خود به یکی از مراکز تعمیر مجاز تاپ امداد در سر تا سر تهران مراجعه فرمایید.

نوع مواد غذایی و چگونگی ذخیره مواد غذایی در یخچال شما می تواند بر میزان انرژی مصرفی تأثیر بگذارد. در مقاله ی زیر قصد داریم به نکاتی راجع به تنظیم دمای یخچال فریزر و ساید بای ساید بپردازیم.

۱)مواد غذایی را با دقت ذخیره کنید

مراقب باشید که بیش از حد پر نشود. پر کردن یخچال شما می تواند مانع گردش هوا در دستگاه شود. همچنین مایعات را پوشانده و از بسته بندی مواد در هنگام نگهداری در یخچال اطمینان حاصل کنید. نه تنها غذاهای باز موجود در یخچال طعم و مزه شان عوض می شود بلکه رطوبت آزاد شده باعث می شود کمپرسور یخچال فریزر و ساید بای ساید سخت تر کار کند.

۲)از یخچال فریزر و ساید بای ساید خود مراقبت کنید

نگهداری صحیح یخچال شما نه تنها به ماندگاری بیشتر آن کمک می کند بلکه به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز کمک خواهد کرد. بررسی کنید تا مطمئن شوید کویل های پشت یخچال به طور مرتب و بدون گرد و غبار هستند. تمیز نگه داشتن این جریان باعث می شود جریان هوا بهتر انجام شود و باعث می شود کمپرسور راحت تر کار کند. کار دیگری که باید مرتباً انجام دهید ، یخ زدایی فریزر است. یخ زدگی هرگز نباید از یک چهارم اینچ فراتر رود زیرا این باعث کاهش راندمان انرژی می شود. اطمینان از عدم وجود نشت هوا نیز مهم است. هنگامی که هوای سرد فرار می کند، کمپرسور برای جایگزینی آن سخت تر کار می کند. تست پول را روی درب یخچال خود انجام دهید. یک اسکناس بین درب قرار دهید. اگر اسکناس به راحتی وارد شود، هوا در حال نشت است و لولای آن باید تعویض شود. اگر بیرون کشیدن اسکناس کار دشواری باشد، مهر و موم روی درب از نظر شکل مطلوبی است. در آخر ، مطمئن شوید که کمپرسور هموار کار می کند. کمپرسور همان چیزی است که هوای سرد را در دستگاه تنظیم می کند.

۳)دمای مناسب را تنظیم کنید

اگر یخچال یا فریزر خود را به صورت نادرست تنظیم کنید، می تواند از انرژی بیشتری استفاده کند. یخچال و فریزرها نباید خیلی سرد شوند. یخچال و فریزرها باید دمای ۳۷ تا ۴۰ درجه فارنهایت را حفظ کنند تا در راندمان بالا کار کنند و هزینه انرژی را به حداقل برسانند. فریزرها باید در ۵ درجه باشند. فریزرهای مستقل برای نگهداری طولانی می توانند در ۰ درجه تنظیم شوند. برای بررسی دمای یخچال خود ، یک دماسنج را در یک لیوان آب در وسط دستگاه قرار دهید. دماسنج را بعد از ۲۴ ساعت بخوانید. برای فریزر، دماسنج را بین بسته ها قرار دهید. دوباره، دماسنج را بعد از ۲۴ ساعت بخوانید.

۴)یخچال فریزر و ساید بای ساید خود را در جای مناسب قرار دهید

محل یخچال معمولاً توسط پریز برق و آب محدود است، اما در صورت امکان، یخچال را به صورت درست مستقر کنید تا حداکثر استفاده از آن را بتوانید بکنید. اطمینان از وجود جریان مناسب هوا در اطراف یخچال و فریزر می تواند به کارآمدتر بودن آن کمک کند. اگر دستگاه بین کابینت ها جا شده است، اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی که در اطراف دستگاه نباشد که مانع جریان هوای آن شود. در صورت امکان یخچال و فریزرها نباید در نزدیکی پنجره یا اجاق گاز قرار بگیرند. گرمای خورشید یا وسایل آشپزی باعث می شود یخچال فریزر و ساید بای ساید برای خنک نگه داشتن انرژی بیشتری مصرف کند.

https://topemdad.ir

  • mohandesanjavan صاد
  • ۰
  • ۰

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و نشتی در لوله ها و خرابی های عمده لوله کشی در خانه ها ، آپارتمان های مسکونی و مشاغل بیشتر از آنچه که ما می خواهیم بپذیریم رایج است و باور این که هرگز برای ما اتفاق نخواهد افتاد آسان است. با این حال ، هر ساله ، هزاران ساختمان ، دارایی و دارایی در اثر نشت آب آسیب می بینند ، زمان ارزشمندی از دست می رود و هزاران دلار برای بازیابی هزینه می شود. آیا خوب نیست که بدانید از شما محافظت می شود؟ PipeBurst Pro4 با کیفیت ترین و موثرترین سیستم تشخیص ترکیدگی لوله و سیستم خودکار جلوگیری از آسیب آب در بازار است. ما راه حل های سفارشی ، خدمات برجسته مشتری ارائه می دهیم و بهترین ضمانت را در صنعت داریم. مهمترین مسئله این است که PipeBurst Pro4 از مهمترین موارد زندگی شما محافظت می کند. نه تنها دیوارها ، سقف ها و کف ها می توانند جایگزین شوند. PipeBurst Pro4 از دارایی ، تصاویر خانوادگی ، آثار هنری مدرسه و بچه گانه بلوط محافظت می کند. در خانه و محل کار شما ، سیستم کنترل نشتی اتوماتیک و سریع ما از اسناد مهم رایانه ای مانند پرونده های کارمندان ، قراردادهای حقوقی و بایگانی پروژه ها محافظت می کند. همچنین از درایوها و سرورهای گران قیمتی که اسناد در آنها ذخیره می شود محافظت می کند ، نیازی به ذکر تجهیزات دیگر با ارزش در ملک شما نیست. در خانه یا محل کار ، به PipeBurst Pro اعتماد کنید تا 7/24 ساعت به شما آرامش دهد. امروز با ما تماس بگیرید یا با ما ایمیل بزنید و نمایشی در مورد چگونگی محافظت محصولات ما از دارایی های شما تنظیم کنید.

http://asmatashkhis.com/

  • mohandesanjavan صاد
  • ۰
  • ۰

همه ی ما بیت کوین را به عنوان پدر نسل اول کریپتوکارنسی ها می دانیم، در این صورت باید بگوییم که پلتفرم اتریوم به همراه رمزارز آن، اتر (ETH)، سردمدار نسل دوم کریپتوها در بلاکچین می باشد. برخلاف بیت کوین، اتریوم تنها با هدف جایگزینی سیستم پول های فیات (ارزهای معمول دولتی) طراحی نشده است، بلکه پروتکل ای متن باز می باشد که امکان طراحی برنامه های غیرمتمرکز در بستر بلاکچین را فراهم می کند.

اتریوم همانند بیت کوین یک شبکه ی همتا-به-همتا (P2P) می باشد که واحدی مرکزی مانند دیتاسنتر برای آن وجود ندارد. این ارز یک شبکه ی غول پیکر می باشد که بر روی هزاران کامپیوتر در سراسر جهان در حال اجرا می باشد. به همین خاطر از این ارز به عنوان “کامپیوتر جهانی” هم یاد می شود. در عین حال هرکدام از این کامپیوترها به عنوان یک فول نود در شبکه ی همتا به همتا، نسخه ای از بلاکچین را -درست مانند اتفاقی که در بیت کوین می افتد- در خود نگهداری می کند. تایید نقل و انتقال هر تراکنش در شبکه ی اتریوم نیز با ماینینگ (استخراج) صورت می گیرد. به عنوان پاداش ماینینگ، ماینرهای اتریوم نیز ارز پایه ای  شبکه ی اتریوم –یعنی اتر (ETH)- را دریافت می کنند.

به زبان ساده تر اتریوم را می توان بیت کوین قابل برنامه ریزی دانست.  به همین منظور اتریوم زبان برنامه نویسی یکپارچه ای به نام سولیدیتی (Solidity) را برای برنامه ریزی قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) ارایه نموده است. این بدین معناست که هر اپلیکیشن موجود به صورت متمرکز (گوگل، فیس بوک، Ebay، واتس اپ، امازون و…) می تواند به صورت غیر متمرکز نیز توسعه بیابد.

مزیت گسترش این شبکه نیز تا حدودی برای همه مشخص می باشد. اینترنت در حال حاظر تحت اختیار و سلطه ی تعدادی کمپانی متمرکز می باشد که مدل تجاری خود را بر مبنای اطلاعات شخصی کاربرانشان بنا نهاده اند. این در حالیست که اتریوم سیستم بلاکچین غیر متمرکز می باشد. هیچ کمپانی و یا فرد واسطه ای وجود ندارد که داده ها را در دیتاسنتز مرکزی خود ذخیره کنند. کاربران به راحتی قادر به انتخاب داده هایی که می خواهند در اختیار دیگران قرار دهند می باشند و به جای کنترل دیگران بر روی اطلاعات شخصی، این خود فرد است که اختیار امور را بدست می گیرد.

راهبرد اتریوم توانمندسازی افراد در سرتاسر جهان به منظور کنترل اطلاعاتشان در یک پلتفرم پردازش گسترده می باشد.

ظهور اتریوم

اولین بار اتریوم در انتهای سال 2013 در وایت پیپر منتشر شده، توسط ویتالیک بوترین معرفی شد. در این سند وی به توضیح طراحی تکنیکی، ساختار و هدف تشکیل این پروتکل پرداخته است. بعد از مدت کوتاهی بوترین با توسعه دهندگان دیگری وارد همکاری شد تا ایده ی اتریوم را به واقعیت تبدیل کند. در ابتدای کار او با گوین وود شروع به همکاری نمود که بعدها در آوریل 2014 یلو پیپر اتریوم را منتشر کرد. این سند شامل مشخصات تکنیکی برای ماشین مجازی اتریوم (EVM) بود.

کمی بعد اتریوم با همکاری بوترین، وودز، میهای الیسی، انتونی دی لوریو، جوزف لوبین و چارلز هوسکینسون پایه گذاری شد. به منظور جذب سرمایه برای پیشرفت پروژه تیم تصمیم به پیش فروش اتر (ETH) گرفت و چند شرکت حقوقی را در ژوئن 2014، همچون موسسه ی اتریوم در زاگ سوییس را احداث نمود.

در جولای 2014 اتریوم اولین عرضه ی اولیه (ICO) ی خود را در زوریخ انجام داد. با این کار آنها توانستند به طور کلی 31.591 بیت کوین، به ارزش بیش از 18 میلیون دلار سرمایه جذب کنند. با استفاده از همین دارایی ها اتریوم در 30 جولای 2015 توانست اولین بار بر روی شبکه فعالیت نماید.

قراردادهای هوشمند

قراردادهای هوشمند در ساختار اتریوم به نحوی جای گرفته اند که امکان ایجاد قراردادهای اتوماتیکی که در صورت روی دادن یک و یا چند شرط تعیین شده، به طور خودکار و اجباری به مرحله ی اجرا در بیایند وجود دارد. به طور مثال مقدار مشخصی به اتر، به شریک این قرارداد انتقال می یابد. قرارداد هوشمند چک می کند که آیا این مقدار به اندازه ی مقدار توافق شده می باشد یا نه و سپس آنرا آزاد می کند. این قراردادها توسط شبکه مدیریت می شوند و اجرای آنها تحت نظارت بوده و ثبت می شود. به همین منظور این تراکنش ها قابل پیگیری حقوقی بوده و همچنین اثری از حضور فرد واسطه وجود ندارد. بنابراین قراردادهای هوشمند پایه های گسترش بلاکچین به خارج از بخش مالی و سرمایه گذاری را فراهم می کنند.

به کمک این قراردادها، امکان انتقال توافق ها و قراردادهایی که در حال حاظر به صورت دستی و آفلاین وجود دارند، به دنیای دیجیتال فراهم می شود. از سوی دیگر ساختار بلاکچین به گونه ایست که محرمانگی اطلاعات قرار داد را در کنار حفظ تمامیت و اصالت آن، به کمک این شبکه تضمین می گردد.

ماشین مجازی اتریوم باید اجرا و ثبت قراردادها و تراکنش ها در شبکه ی بلاکچین را به طور عمومی توسط هر دو طرف به همان صورتی که مورد توافق آنها بوده، تضمین نماید. این اتوماسیون سازی موجب می شود که قراردادها هوشمند باشند و بنابراین درهای جدیدی را برای حل مشکلات و مسئولیت های سازمان های مختلف باز می کند که در نهایت به تشکیل یک اقتصاد جدید می انجامد.

استخراج اتریوم

درست مانند بلاکچین بیت کوین، ماینر های بلاکچین اتریوم نیز باید تراکنش ها را با کریپتوگرافی تایید نمایند. ماینرها این تراکنش ها را وارد بلاک ها می کنند و آنها را ضمیمه ی بلاکچین می نمایند. در حال حاظر هنوز این اتفاق توسط اثبات انجام کار صورت می پذیرد، درست مشابه با بیت کوین. هرچند که به زودی این قضیه تغییر خواهد کرد و اثبات سهام جایگزین روش اثبات انجام کار خواهد شد. علاوه بر این زمان هر بلاک در اتریوم تنها 5 ثانیه می باشد. این بدین معناست که هر 5 ثانیه یک بلاک جدید تشکیل می شود که اطلاعات تراکنش های در حال انجام و قراردادهای هوشمند وارد آن می شوند.

به عنوان پاداش، ماینر ها برای انجام پردازش ها اتر دریافت می کنند. اما باید توجه داشت که در آینده ی نزدیک اتریوم به سوی اثبات مالکیت یا سهام، با یکی از آپدیت های پیش رو ( کسپر)  تغییر رویه خواهد داد. بدین ترتیب دیگر نیازی به استخراج و ماینینگ وجود نخواهد داشت. بدین ترتیب اترهای جدید تنها با مالکیت نسبی افراد به آنها اختصاص خواهد یافت (استیکینگ). – هرفرد به اندازه ی سهم مالکیت خود در شبکه اتر دریافت خواهد کرد.-  تراکنش ها در این شرایط با یک الگوریت جمعی مورد تایید قرار می گیرند که بر اساس ارزش مالکیت از شبکه ی اتریوم می باشد. هرچند در حال حاظر زمان دقیقی برای این امر مشخص نشده است اما انتظار می رود که در ابتدای کار شبکه ای هیبریدی وجود خواهد داشته که در آن اثبات انجام کار در کنار اثبات سهام به طور همزمان فعال خواهند بود.

به منظور اجتناب از گسستگی بلاکچین، همانطور که در اتریوم کلاسیک مشاهده شد، یک بمب سختی، که با عنوان عصر یخبندان  نیز شناخته می شود، در اتریوم تدارک دیده شده است. عصریخبندان اتریوم، سختی شبکه ماینینگ را به طور نمایی افزایش می دهد تا جایی که همه مجبور به تغییر به سمت اثبات سهام شوند.

چهار گام توسعه ای اتریوم

پروسه ی معرفی اتریوم شامل چهار گام اصلی می باشد:

گام اول: فرانتیر

فرانتیر (Frontier) در جولای 2015 بر روی شبکه رفت و نسخه ای ابتدایی از اتریوم به شمار می آمد. اشتراکاتی با استخراج اتر به همراه امکان آپلود و اجرای قراردادهای هوشمند در این پروژه ارایه شد و صرافی ها قادر به ارایه ی اتر به منظور معامله بودند.

گام دوم: هوم استد

در این نقطه فرانتیر به طور گسترده توسط گسترش دهندگان و دیگر افراد مورد تست و بررسی قرار گرفته بود و از نظر امنیت مورد تایید قرار گرفته بود. بدین ترتیب در مارچ 2016 شاهد معرفی هوم استد (Homestead) بودیم.

گام سوم: متروپولیس

این مرحله خود شامل 2 بخش می باشد: بیزانس و کونستانتینوپل. هارد فورک بیزانس در اکتبر 2017 رخ داد. بدین ترتیب بیزانس اقدام به توسعه  در شبکه نمود. بزرگترین این تحولات مربوط به ماینینگ می شد. با این ارتقا بمب سختی کاهش پیدا کرد اما در نقطه ی مقابل نیز پاداش بلاک از 5 اتر به 3 اتر به ازای هر بلاک کاهش پیدا کرد. هدف این کار آماده سازی شبکه ی اتریوم برای تغییر به سوی اثبات سهام ارزیابی شد. در ارتقای کونستانتینوپل، که در اکتبر 2018 رخ داد، پاداش شبکه یک مرحله ی دیگر کاهش یافت و به 2 اتر رسید. این کاهش پاداش بلاک موجب به تعویق افتادن بیشتر در رسیدن به بمب سختی شد.

گام چهارم: سرنیتی

سرنیتی (Serenity) چهارمین و آخرین مرحله توسعه ی اتریوم بوده است. انتظار می رود که شبکه ی اتریوم به اثبات سهام تغییر یابد و  راه حل های مختلفی همچون پلاسما(Plasma) و شاردینگ (Sharding) به کار خواهند رفت تا شبکه را سریع تر و کاراتر نمایند.

ختم کلام : آیا اتریوم ارزش سرمایه گذاری دارد؟

اتریوم دومین رمزارز بازار کریپتوکارنسی بر مبنای ارزش بازار می باشد و پشت این موفقیت دلیل خوبی وجود دارد. بلاکچین طراحی شده توسط ویتالیک بوترین تا همین جا شبکه ای گسترده از شرکت ها را در بر می گیرد که به عنوان بخشی از اتحادیه ی تشکیلاتی اتریوم، از این بلاکچین حمایت می کنند. اتر به عنوان سوخت این شبکه می باشد. از این منظر اتریوم برای سرمایه گذاری به شدت جذاب می باشد.

http://didcoin.net

  • mohandesanjavan صاد
  • ۰
  • ۰

مورفولین

مورفولین یک ترکیب شیمیایی ارگانیک با فرمول شیمیاییCH2 )NH  O(CH و جرم مولی g/mol ۱/۸۷  وچگالی g/cm ۰۰۷/۱می باشد که هتروسیکل است و خصوصیات آمین و اتر را با هم دارد.این ماده قابلیت حل شدن در حلال های آلی و آب را دارد و ترکیب حاصل از انحلال آب و مورفولین می تواند دی اکسید کربن ،سولفید هیدروژن و سیانیدهیدروژن از گاز را از بین ببرد. مورفولین در شرایط فشار بالا و بویلرها بعنوان رسوب زدا و ضد خوردگی و پاکسازی سطح فلزات از رسوبات و زنگ زدگی استفاده می شود. این ماده همچنین به همراه سیکلوهگزیل آمین بعنوان ادتیو آب دیگ بخار بکار میرود.

از مورفولین در موارد بازدارندگی خوردگی در سیستم های دیگ بخار و صنعت گاز طبیعی استفاده می شود، به طوری که فراریت مورفولین همانند آب بوده و زمانی که به آب اضافه می شود،غلظت آن به طور یکنواخت بین فاز بخار و آب پخش می شود و با استفاده از ویژگی تنظیم PH در سراسر دیگ بخار توزیع می شود و از خوردگی آن جلوگیری می کند.مهم ترین کاربرد مورفولین استفاده به عنوان واسطه در تولید شتاب دهنده های مورد استفاده در صنایع لاستیک سازی است. شتاب دهنده ها قبل از تولید به لاستیک اضافه می شوند تا سرعت ولکانیزاسیون را افزایش دهند.این ماده به عنوان کاتالیست در فرایند کندانسیون آلدهید و کتون ها که شامل گروه متیل و یا متیلن فعال هستند به کار برده می شود. مقادیر کمی از مورفولین در امولسیون پلیمریزاسیون مونومرها مانند بوتادین و ایزوپون مورد استفاده قرار می گیرند و نیز به عنوان یک مهارکننده پلیمریزاسیون حساس به حرارت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از مورفولین نسبت به ترکیبات آمین برای تصفیه ترکیبات گوگردی از سوخت گازی ترجیح داده می شود و همچنین به منظور خالص سازی استیلن و اولفین های ویژه نیز استفاده می شود.

از مورفولین برای چرب کردن یا پوشش مومی میوه ها در برابر حشرات و آلودگی های قارچی نیز استفاده می شود. مشتقات این ماده نیز به عنوان قارچ کش های کشاورزی در کشت غلات نیز استفاده می شود.واکنش این ماده با اسیدهای چرب منجر به تولید ترکیبات صابونی با خواص امولسی کننده عالی می گردد. صابونی های روغنی ،امولسیفایر های ویژه ای هستند که در فرمولاسیون وکس ها و پولیش ها به کار برده می شود.

از نمونه دیگر کاربرد این ماده می توان به ترتیب به واکسو پولیش، آنتی اکسیدان برای روان کردن نفت و گریس ، نساجی و نیز ترکیب مورفولین با غلظت های کمی از هیدرازین با آمونیاک جهت جلوگیری از خوردگی در کارخانجات اشاره کرد.

http://k-naft.com

  • mohandesanjavan صاد
  • ۰
  • ۰

هواساز آپارتمانی را در بازار با نام های دیگری مانند هواسازهای ساختمانی نیز می شناسند، هواساز آپارتمانی یک وسیلۀ تهویه مطبوع می باشد که از آن برای تأمین سیستم گرمایشی و سرمایش ساختمان ها می توانیم بهره مند شویم.

دستگاه های هواساز به شکل کلی دارای ساختمان ساده ای می باشند؛ که هوای محیط را می مکند و با میزان حجم مشخصی از هوای خارج ساختمان آن را مخلوط می کنند و پس از تصفیه کردن، تامین سرمایش یا گرمایش، رطوبت رسانی به محیط داخلی ساختمانی آن را دوباره به درون ساختمان پمپاژ می کنند.

طراحی کلی هواسازهای آپارتمانی در واقع شبیه هواسازهای صنعتی می باشد و تنها فرقی که بین این دو دسته وجود دارد، اندازۀ فیزیکی و وزن کلی آنها است. با در نظر گرفتن این موضوع که ساختمان ها به دستگاه هایی با ظرفیت پایین تری نیاز می باشد، سازندگان این دستگاه های تهویه مطبوع سعی دارند تا جایی که ممکن است از وزن و حجم دستگاه کم نمایند.

امروزه شما می بینید که در بعضی از منازل حتی امکان نصب هواسازهای آپارتمانی در بالکن نیز امکان پذیر می باشد.

یک دستگاه هواساز آپارتمانی میزان هوایی که تولید می کند معمولا با توجه به ظرفیت محیط می باشد. اینکه انتخاب شما چه مدل دستگاهی است، بستگی به آن چه که شما احتیاج دارید و همچنین شکل طراحی ساختمان موردنظرتان می باشد. امروزه استفاده از هواساز آپارتمانی خیلی رایج تر از گذشته می باشد.

شما عزیزان نیز به کمک یک هواساز آپارتمانی می توانید سرمایش و گرمایش تمامی اتاق های یک آپارتمان را کنترل و تنظیم نمایید و روی درجه دلخواه خود بگذارید تا دمای هوا را به شکلی که دلخواه و مدنظرتان می باشد تبدیل کنید.برای انجام این أمور باید به این نکته توجه داشته باشید که برای این کار می توانید از کانال کشی و نصب دریچه های دمپر استفاده نمایید.

ویژگی های دستگاه هواساز آپارتمانی

  • حداقل نویز با استفاده از فن های استفاده شده با بالانس استاتیکی و دینامیکی
  • بدنه تمام استینلس استیل جهت استفاده از کلین روم و بیمارستان ها
  • مجهز به سیستم سرمایش تبخیری دوبل و سیستم بازیافت انرژی
  • راندمان کاری بالای هواساز ساختمانی
  • اکسپند شده از طریق روش مکانیکی
  • تأمین آسایش محیط
  • تأمین سلامت و بهداشت در فصل زمستان برای ساکنین ساختمان ها
  • مصرف انرژی پایین و راندمان بالا در محیط های مسکونی
  • جلوگیری از اتلاف انرژی و کنترل قابل برنامه‌ریزی برای محیط
  • سرعت گرمایش بالا
  • کم صدا بودن آن
  • تصفیه هوای محیط
  • تغییر وضعیت تمام اتوماتیک
  • مستقل بودن سیستم تهویه مطبوع برای هر واحد آپارتمانی
  • امکان ساخت با ابعاد سفارشی و متناسب با معماری ساختمان ها

https://havaram.com

  • mohandesanjavan صاد
  • ۰
  • ۰

خرید در افت قیمت های شدید یکی از استراتژی های محبوب سرمایه گذاران و تریدرها مخصوصا در بورس می باشد. با توجه به تجربه ی پیشین از روند صعودی بیت کوین در 2017 و در نظر گرفتن این نکته که شرایط فعلی احتمالا یک روند صعودی جدید را نشان می دهد احتمالا این روش می تواند روش مطمین و کارامدی باشد.

خرید در افت شدید قیمت ارز دیجیتال

در بازارهای مالی، مخصوصا بازار کریپتوکارنسی ها قیمت تلاطم های شدیدی را تجربه می نماید. حتی اگر روند قوی و کاملا مشهود باشد حرکت قیمت به سمت هدف با نوساناتی همراه است. این نوسانات نقاط ورود خوبی برای سرمایه گذاران ایجاد می نماید.

در عمل این روش خرید بیت کوین به معنی خرید در زمانی می باشد که روند اصلی بازار مشخص است و قیمت حرکتی قابل توجه بر خلاف روند اصلی انجام داده است.

شاید این روش کاملا منطقی و ساده بنظر بیاید اما در شرایط بازار و زمانیکه حرکت قیمت خلاف روند کلی را شاهد هستیم معمولا یا به خاطر ترس بیشتر و یا طمع سود بالاتر وارد بازار نمی شویم.

با حرکت قیمت از حدود 9000 دلار به سوی 12000 دلار در حال حاظر بسیاری معتقدند که روند صعودی ای بر بازار حاکم شده است. در همین بین نیز بیت کوین بارها برخلاف روند صعودی بیت کوین، افت های قیمتی قابل توجهی از خود نشان داده است. در برخی از این افت های قیمتی حتی شاهد نوسان قیمت تا 15% در عرض تنها چند ساعت بوده ایم.

هرچند که با مشاهده ی افت قیمت از 12.000 دلار به زیر 10.500 دلار (ناحیه ی حمایت برای قیمت) در عرض چندین دقیقه تصمیم به ورود به پوزیشن و غلبه بر ترس ذهنی تریدر کاری سخت و نیازمند تجربه می باشد اما همانطور که کریس دان آنالیزور معروف می گوید، همین امر می تواند تفاوت میان معامله گر موفق و دیگر افراد را مشخص نماید.

در روند صعودی قدرتمند بیت کوین در 2017 نیز نمونه های چنین فرصت هایی کم نبوده است و در رشد 4 هفته ای قیمت از 6000 به 20.000 دلار بارها فرصت های ورود خوبی با کمک این استراتژی بدست آمده است. در اواسط نوامبر قیمت از 8000 دلار به زیر 6000 دلار ریزش کرد که تنها در عرض چند روز قیمت مجددا از 8000 دلار عبور کرد. همچنین در اوایل دسامبر نیز قیمت از 16000 دلار به حدود 13000 دلار ریزش کرد. ورود در کف قیمتی این شرایط و پر شدن هر کدام ازین دره های قیمتی بیش از 30% سود برای معامله گر به همراه داشت (هرچند چنین کاری بسیار سخت می باشد و درصد ها تنها برای ایجاد ذهنیت از ماکزیمم سودسازی استراتژی بیت کوین در این دوران آورده شده است).

  • mohandesanjavan صاد
  • ۰
  • ۰

سایه‌بان‌های دارای نیروی پیشران

 

سایبان امروزی در دو نوع ابتدایی موجودند: سایه‌بان‌های دستی که آن‌ها را با دست تنظیم می‌کنند و سایه‌بان‌های برقی که با موتور الکتریکی کار می‌کنند. هر کدام از آن‌ها مزایای خاص خود را دارند. برخی از مزایای آن‌ها عبارتند از ارزان بودن، قابلیت انطباق با تقریباً تمام نورخان‌ها و حیاط‌ها. این بازوها موجب ایجاد یک تکیه‌گاه شده و پایداری را بیشتر می‌کنند که بسیاری از مالکان در نواحی بادخیز به آن نیاز دارند و قابلیت ایجاد تغییر در سایه‌بان را با افزودن قطعات جانبی، افزایش می‌دهند.

سایبان برقی، تکیه‌گاه عمودی ندارند. در عوض، بازوهای افقی دارند که قابلیت جمع شدن دارند و باعث ایجاد سایهٔ مطلوبی می‌شود. این سایه‌بان‌ها با یک موتور الکتریکی کار می‌کنند که معمولاً در میلهٔ گردانندهٔ سایه‌بان پنهان شده‌است. بازوها، سایه‌بان را با استفاده از یک کنترل از راه دور یا یک سوییچ که بر روی دیوار قرار دارد، باز می‌کنند و می‌بندند.

سایبان مدرن می‌توانند دارای پوشش و انواع مختلفی پارچه، آلومینیوم، فایبرگلاس موجدار، پلی‌کربنات موجدار یا مواد دیگر باشند. بادهای شدید می‌تواند به سایه‌بان‌هایی که باز شده‌اند آسیب وارد کند و سایه‌بان‌های جدیدتری وجود دارند که دارای سنسور باد هستند تا در مواقع ضروری، سایه‌بان را جمع کنند.

 

تحمل باد و فرایند ساخت

 

سایبان جدید بر اساس طول، عرض، تعداد بازوهای تکیه‌گاه و جنس ماده ارزیابی شده و امتیازی برای مقدار تحمل باد به آن‌ها تخصیص می‌یابد. سایه‌بان‌های جدید شامل مفاصل یورتان (urethane)، تکیه‌گاه‌های فولادی، و سنسور باد هستند. چنین طراحی‌هایی هم‌اکنون در کاخ سفید، Grand Central Station و کاخ کرملین در حال استفاده است.

 سایه‌بان‌های آلومینیومی

سایبان آلومینیومی برای مدت طولانی در ساختمان‌های مسکونی در سراسر دنیا محبوب بوده‌اند. آن‌ها در رنگ‌های مختلفی در دسترس هستند و با رنگ‌های مینایی ‏(en)‏ که به‌طور پیشفرض روی آن‌ها قرار دارد رنگ آمیزی شده‌اند. این سایه‌بان‌های مزایای زیادی دارند از جمله ایجاد دمای خنک تر در داخل خانه، ایجاد سایه در حیاط، افزایش طول عمر لوازم خانگی و پنجره. احتمالاً بارزترین مزیت سایه‌بان‌ها این است که می‌توان آن‌ها را به مدت ۴۰ سال استفاده کرد.

سایه‌بان‌های جمع‌شدنی

 

سایه‌بان‌های جمع‌شدنی

سایه‌بان‌های جمع‌شدنی هم‌اکنون محبوبیت زیادی در میان مالکان خانه در ایالات متحده دارند. سال‌های زیادی است که این سایه‌بان‌ها در اروپا از محبوبیت زیادی برخوردارند چون در اروپا هزینه‌های انرژی بالاست و تهویهٔ هوا شرایط مساعدی ندارد. سایه‌بان‌های جمع‌شدنی می‌توانند شامل انواع زیر باشند:

سیستم‌های جمع‌شدنی پوشش حیاط

سیستم‌های جمع‌شدنی پوشش حیاط آخرین کالا در حوزهٔ سایه‌بان‌های جمع‌شدنی هستند که به بازار وارد شده‌اند. بیشتر این سیستم‌ها ضدآب هستند و در مقابل سایه‌بان‌های مقاوم در برابر آب (سایه‌بان‌های دارای بازوهای افقی) قرار دارند و در نتیجه، آب به قسمت «بام» این سایه‌بان‌ها به هیچ وجه نفوذ نمی‌کند. این سایه‌بان‌ها دارای یک مقیاس بوفورت تا مرز ۱۰ هستند (55-63 mph) که بستگی به مدل و اندازهٔ آن‌ها دارد. مزیت دیگر سیستم‌های جمع‌شدنی پوشش حیاط این است که می‌توانند با استفاده از شیشه‌های سایه ای (پایین را ببینید) در قسمت جلویی یا کناری بسته شوند. با این روش می‌توان یک اتاق خارج از خانه داشت که در زمستان می‌توان آن را گرم کرد و در تابستان می‌توان هوای آن را تهویه کرد.

سایه‌بان‌های دارای بازوهای جمع‌شوندهٔ افقی

این سایه‌بان‌ها نسخهٔ مدرن سایه‌بان‌های قدیمی هستند که در سردر مغازه‌ها قرار داشتند و با دست جمع می‌شدند (در قرن اخیر). بازوهای تنشی و میله‌های چرخنده روی میله‌های پیچشی قرار دارند. میله‌های پیچشی در دیوار قرار می‌گیرند یا به دیوار کوبیده می‌شوند و بدین وسیله بار را در عرض دیوار پخش می‌کنند. سایه‌بان‌هایی که با دست جمع می‌شوند هنوز هم در دسترس هستند ولی سایه‌بان‌های برقی متداول ترند. موتور در داخل لولهٔ میلهٔ چرخاننده قرار دارد. هم‌اکنون بسیاری از موتورها دریافت کننده‌های سیگنال دارند و با کنترل از راه دور یا اتوماسیون خانگی کار می‌کنند.

سایه‌بان‌های دارای بازوهای افقی، به سایه‌بان‌های نورخان یا سایه‌بان‌های حیاط هم مشهورند. چون می‌توان آن‌ها را ۱۸ فوت (۵٫۴۹ متر) باز کرد و طول آن‌ها به ۳۰ فوت (۹٫۱۴ متر) یا بیشتر می‌رسد و در نتیجه می‌تونند فضای بزرگی در بیرون خانه را پوشش دهند.

سایه‌بان‌های دارای بازوهای جمع شوندهٔ جانبی یا بازوهای رهاشدنی

این نوع سایه‌بان‌ها معمولاً برای سایه انداختن روی پنجره استفاده می‌شوند و یک لوله گرداننده در بالای آن‌ها قرار دارد و بازوهای جانبی آن‌ها فنر دارد و همچنین دارای یک موتور هستند به علاوهٔ یک قسمت گردان یا یک نوار برای جمع کردن سایه‌بان. سایه‌بان‌های دارای بازوهای افقی معمولاً به سایه‌بان‌های مدل سنتی مشهورند چون برای سال‌های طولانی از این نوع سایه‌بان‌ها استفاده می‌کردند و حتی در اوایل قرن نوزدهم نیز از این نوع سایه‌بان‌ها با پارچه‌های کرباس پنبه ای استفاده می‌شد. سایه‌بان‌های مدل سنتی برای ساختمان‌های تاریخی مناسبند و حتی امروزه هم با استفاده از پارچه‌هایی که در برابر هوا مقاومند، تبدیل به سایه‌بان‌هایی محبوب شده‌اند؛ پارچه‌هایی مثل پارچه اکریلیک رنگ شده به وسیلهٔ محلول یا پارچه‌های سانبرلا (Sunbrella) و همچنین سیستم طناب و قرقره برای جمع کردن در آن‌ها استفاده شده‌است. سایه‌بان‌های بدون بازوهای جانبی، به اندازهٔ سایه‌بان‌هایی که بازوهای جانبی دارند، از نور خورشید جلوگیری نمی‌کنند. چنین سایه‌بان‌هایی دارای مدل‌های مختلفی هستند. سایه‌بان‌های دارای بازوهای رهاشدنی[۳] بدون بازوهای جانبی با لوله‌های گرداننده در بالا و دارای موتور و سنسور باد هم‌اکنون موجودند و به‌طور اتوماتیک جمع می‌شوند. سایه‌بان‌های نیزه ای[۴] بدون قسمت جانبی ساخته شده‌اند و جنس چهارچوب‌های آن‌ها آهن است و می‌توان آن‌ها را با یک سیستم قرقره و طناب جمع کرد ولی دارای موتور نیستند.

سایه‌بان‌های دارای قسمت جانبی، محافظت در برابر خورشید را برای پنچره‌هایی که در طرف شرق یا غرب قرار دارند بهتر فراهم می‌کنند. پنجره‌هایی را که به طرف شمال یا جنوب قرار دارد می‌توان به وسیله سایه‌بان‌هایی که دارای قسمت جانبی نیستند از نور خورشید محافظت کرد. سایه‌بان‌ها سایه‌هایی را فراهم می‌آورند که به وسیله آن‌ها می‌توانید خانه خود را خنک تر نگه دارید. سایه‌بان‌ها وسیلهٔ بسیار مناسبی برای ایجاد سایه در ایوان، نورخان و حیاط هستند.

کانوپی‌های بالاپر قابل حمل

کانوپی‌های بالاپر ‏(en)‏ قابل حمل و خیمه‌ها یک راهکار اقتصادی و موقت برای افرادی هستند که می‌خواهند از سایه لذت ببرند. طراحی‌های قابل حمل، تغییراتی را در این نوع سایه‌بان‌ها می‌توانند ایجاد کنند که بتوان از آن‌ها در رویدادهای اجتماعی استفاده کرد. چهارچوب این سایه‌بان‌ها معمولاً دارای خرپاهای مدل آکوردئون است که به سمت بالا تا شده و فشرده می‌شوند.

صفحات سایه‌دار جمع‌شدنی

صفحات سایه‌دار دارای کرباس اکریلیک یا یک پارچهٔ مشبک هستند که در حالی که از ورود نور خورشید جلوگیری می‌کنند می‌توان پشت آن‌ها را نیز نگاه کرد. گرداننده ای که در بالا قرار دارد می‌تواند با دست کار کند یا با موتور الکتریکی. نیروی گرانش روی پارچه اثر دارد و ریل پایین آن، پارچه را به سمت پایین می‌کشد و به بین گره و ریل راهنما ‏(en)‏ هدایت می‌کند. سایه‌های خارجی کارایی بیشتری در جلوگیری از گرما دارند تا سایه‌های داخلی. چون آن‌ها گرما را قبل از این که وارد شیشه شود بلوکه می‌کنند. این نوع صفحات چهارچوب‌دار معمولاً توسط افرادی که در زمینهٔ تأسیسات، بسیار حرفه‌ای هستند نصب می‌شوند چون نیاز به چهارچوب‌ها و ابزارهای تخصصی دارند. یکی از پیشرفت‌های اخیر، صفحات سایه‌دار بی‌چهارچوب است که هرکسی می‌تواند آن را در قسمت خارجی خانه نصب کند.

بادبان‌های سایه‌دار[ویرایش]

بادبان‌های سایه‌دار سایه‌های نیمه افقی فراهم می‌کنند. برداشتن آن‌ها از محل نصب، توأم با مشکلاتی است و معمولاً در طول سال آن‌ها را از آن نقطه به جای دیگری حرکت نمی‌دهند. مدل‌های جمع‌شدنی آن نیز وجود دارد که قیمت آن‌ها زیاد است اما امکاناتش بیشتر است چون می‌توان آن‌ها را جمع کرد تا در فصل زمستان از نور خورشید استفاده کرد.

http://sayebankaj.com

  • mohandesanjavan صاد
  • ۰
  • ۰

با قوانین و وکیل قانون کار همراه شما هستیم.

ماده شماره ۹ قانون کار:

برای صحت قرارداد کار در زمان بستن قرارداد رعایت شرایط ذیل الزامی است:

‌الف – مشروعیت مورد قرارداد

ب – معین بودن موضوع قرارداد

ج – عدم ممنوعیت قانونی و شرعی طرفین در تصرف اموال یا انجام کار مورد نظر.

‌تبصره – اصل بر صحت کلیه قراردادهای کار است، مگر آن که بطلان آنها در مراجع ذی‌ صلاح به اثبات برسد.

ماده شماره ۱۰ قانون کار:

قرارداد کار علاوه بر مشخصات دقیق طرفین، باید حاوی موارد ذیل باشد:

‌الف – نوع کار یا حرفه یا وظیفه‌ای که کارگر باید به آن اشتغال یابد

ب – حقوق یا مزد مبنا و لواحق آن

ج – ساعات کار، تعطیلات و مرخصی‌ها

‌د – محل انجام کار

ه – تاریخ انعقاد قرارداد

‌و – مدت قرارداد، چنانچه کار برای مدت معین باشد

‌ز – موارد دیگری که عرف و عادت شغل یا محل، ایجاب نماید.

همچنین تبصره ماده ۱۰ قانون کار تعیین می‌نماید که:

« در مواردی که قرارداد کار کتبی باشد قرارداد در چهار نسخه تنظیم می‌‌گردد که یک نسخه از آن به اداره کار محل و یک نسخه نزد کارگر و‌یک نسخه نزد کارفرما و نسخه دیگر در اختیار شورای اسلامی کار و در کارگاه‌های فاقد شورا در اختیار نماینده کارگر قرار

ماده شماره ۱۱ قانون کار:

  • mohandesanjavan صاد
  • ۰
  • ۰

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه ها و نشت یابی لوله ها یکی از مشکلات اساسی افرادی است که در مجتمع ها ، ساختمان ها ، برج های مسکونی و منازل شخصی زندگی می کنند .

اگر خود یا یکی از اقوام و دوستانتان در رنگ دیوار یا سقف منزل خود تغییری مشاهده نموده اید و ضن بر اینکه لوله ای ترکیده ، دارید می توانید با بررسی کنتور و میزان رطوبت دیوارها به نتیجه ای قطعی برسید .

اگر شما هم مایلید محل دقیق و علت نشتی لوله ها را بررسی و در سریع ترین و کم ترین هزینه اقدام به رفع نشتی نمایید توصیه می کنیم همین حالا با کارشناسان رسا تاسیسات تماس برقرار کنید .

متخصصان ما جهت برطرف کردن نشتی ابتدا با  دستگاه های مخصوص ( نظیر مادون قرمز و دستگاه های حرارتی ) محل دقیق نشتی را شناسایی کرده و در سریع ترین زمان و با حداقل تخریب نشتی را برطرف می کنند .

در روش های سنتی افراد برای تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و تعیین محل دقیق آن زمان و هزینه زیادی صرف می کردند و معمولاً چندین نقطه از بنا را تخریب می کردند تا محل شکستگی را شناسایی کنند ولی اکنون می توانید با استفاده از تجارب و تخصص کارشناسان رسا تاسیسات در کم ترین زمان و بدون تخریب و وارد آمدن خسارت به بنا محل دقیق ترکیدگی یا نشتی لوله را شناسایی کنید و نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

 

متخصصان ما آماده هستند تا در سریع ترین زمان ممکن بعد از تماس شما در محل مورد نظر حاضر شده و نسبت به تشخیص ترکیدگی و نشت یابی لوله با دستگاه های پیشرفته الکترونیکی و مادون قرمز و رفع آن اقدام نمایند.

عوامل موثر بر قیمت تشخیص و رفع ترکیدگی لوله

متخصصین تاسیسات خدمت رفع ترکیدگی لوله را در محل های مختلفی مثل خانه ها، آپارتمان ها، مراکز تجاری و اداری و ویلاها ارائه می کنند. مشکلات رایجی مثل نشت لوله آب، گرفتگی، رفع نم و رطوبت دیوارها و کف، و ترکیدگی لوله از جمله مواردی است که در این دسته بندی خمت انجام می شود. این مشکل می تواند برای لوله های منتهی به سینک ظرفشویی، فاضلاب آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی و همین طور لوله کشی آب ماشین لباسشویی و ظرفشویی اتفاق بیافتد. متریالی که در ساخت لوله های آب بکار می‌رود معمولا از دو نوع آهن و یا PVC می باشد که نوع دوم به دلیل انعطاف پذیر بودن بیشتر در حال استفاده است. بعضی از ایرات اولیه در لوله کشی مثل استفاده از لوله ها یا انصالات نامناسب می‌تواند به مرور زمان موجب پوسیدگی و خوردگی لوله ها و در نهایت ترکیدن یا نشتی دادن آنها شود. ترکیدگی لوله می تواند بصورت اورژانسی و یا در ابعاد کوچک تر اتفاق بیافتد. عوامل متعددی بر قیمت رفع ترکیدگی لوله تاثیر می گذارد که با هم به آنها می‌پردازیم.

تشخیص محل ترکیدگی لوله

هر چقدر آسان تر به محل ترکیدگی پی ببریم و زمان کمتری برای پیداکردن نقطه اصلی بگذاریم هزینه کمتری برای کل کار خواهیم پرداخت. در مواقعی که بر اساس حدس اشتباه یا کمک نگرفتن از نیروی تاسیساتی به قدر کافی مجرب موجب می‌شود که محلی آسیب ببیند یا تخریب شود که ترمیم و بازسازی آن نیاز به هزینه مجدد دارد. در واقع متریال به کار رفته در محلی که لوله دچار ترکیدگی شده از عواملی است که بر هزینه کل کار اثر می‌گذارد.

 

به عنوان مثال اگر این اتفاق در آشپزخانه یا حمام افتاده باشد نیاز به کاشیکاری دیوار یا سرامیک کف خواهد بود. در حالیکه سایر دیوارهای خانه معمولا پوشش گچ و نقاشی دارند. البته این را هم در ذهن داشته باشید که معمولا پس از تشخیص محل ترکیدگی لوله سعی می‌شود که کار با حداقل خسارت و بدون نیاز به بازسازی مجدد به انجام برسد

  • mohandesanjavan صاد